FVH sluit ontwikkelingsjaar 2019 met positief gevoel af

FVH heeft 2019 gebruikt om haar structuren te verbeteren. Dat doen we eigenlijk altijd maar in het plan 2016-2020 hebben we vooraf ook echt gekozen voor een apart jaar. Zo hebben we ruimschoots de tijd genomen om een nieuw rooster-/ verloningssysteem te laten ontwikkelen en implementeren waarmee we dit onderdeel op hoogste niveau hebben weten te brengen. Hebben we een digitaal bestelsysteem voor schoonmaalmaterialen gezocht en opgestart waardoor medewerkers direct en zelf zaken kunnen bestellen. Intern hebben we een nieuwe mappenstructuur gelanceerd en daarmee 15 jaar van opgebouwde informatie in banen geleid. We gingen allemaal studeren en daardoor is de hoofd binnendienst nu in afronding van haar post HBO kwaliteitsmanagement, de backoffice nagenoeg klaar met office- management, hebben de rayonleiders de bijbehorende opleiding reeds afgerond, en ga zo maar door. En ook samen gingen we op training om elkaar beter te leren kennen. 

FVH heeft tevens haar teams uitgebreid om klaar te zijn voor 2020 en opvolgende jaren. Zo hebben we de rayonmanagers verdubbeld in aantal, hebben we administratie en backoffice eveneens uitgebreid, en kwam natuurlijk Pieter Doktor de commerciele afdeling aanvullen.
Om dit te ondersteunen openden we en kantoor in Vollenhove, waardoor we nu op 4 kantoren zijn terechtgekomen. Moordrecht als centraal kantoor, WTC Rotterdam en de kantoren Rosmalen en Vollenhove als commerciele steunstations.

Dit alles zorgde dat we een meer rustige groei in 2019 hebben gehad welke op 8% zal uitkomen. Voorts hebben we winst ingeruild voor verbetering van het gehele proces. Geheel volgens plan, op basis van onze omzet welke de 10 miljoen is gepasseerd was het echt tijd om de organisatie verder te ontwikkelen en daarmee klaar te maken voor de volgende stap: de weg naar 20 miljoen omzet in 2024.